W branży kosmetycznej dzieje się. Od kilku dni w media piszą o gigancie kosmetycznym L’Oreal. Firma właśnie przejęła udziały ModiFace i wykorzysta ją do stworzenia makijażowej aplikacji. Dzięki niej szybko przetestujemy odcień szminki, podkładu oraz cieni. Co najważniejsze – dostaniemy natychmiast wizualizację naszego nowego oblicza, który podejrzymy na naszym smartfonie. I to w czasie rzeczywistym!Czas na aplikację beauty
Rynek kosmetyczny to bardzo wdzięczny rynek, do zastosowania nowych technologii. L’Oreal i aplikacja Modiface wychodzi temu na przeciw! Twarz jest bowiem naszą wizytówką i wydamy więcej pieniędzy na gadżety kosmetyczne, które sprawią, że będziemy wyglądać młodziej i lepiej. Potencjalna klientka sprawdzi na ekranie swojego smartfona, jak będzie prezentowała się w rozmaitych odcieniach różu, pudrów oraz pomadek.
Smartfon jako lustro
I tak się w niego patrzymy cały czas, zatem zerkanie w ekran jest naszym naturalnym odruchem. Aplikacja Modiface zmieni ekran naszego smartfona w lustro. Proste? Tak, bardzo sprytne. Przy pomocy rozszerzonej rzeczywistości, potencjalna klientka L’Oreal zobaczy tym lustrze nic innego, jak swoją twarz, po wykorzystaniu kosmetyków. Zapowiada się niezla zabawa 🙂 I kolejny pretekst, abyśmy przykleili się do ekranów naszych smartfonów na dobre.
Dlaczego to takie przełomowe?
Zakup Modiface jest to nie lada wydarzenie w historii L’Oreal’a. Pierwszy raz w porfolio firmy pojawia się w marka technologiczna. Firma już wcześniej współpracowała z Modiface i wspólnie stworzyli aplikację “Style My Hair”. Polegała ona na załadowaniu zdjęcia użytkowniczki i wypróbować na nim różne fryzury oraz kolory włosów. W porównaniu z tym, co czeka nas teraz – rozwiązanie to wydaje się nad wyraz prymitywne. Obserwowanie ruchów twarzy oraz mimiki w czasie rzeczywistym to ogromny krok na przód. Jestem ciekawa, jak to wyjdzie.
Więcej szczegółów w filmiku, w którym L’Oreal tłumaczy co się będzie działo w aplikacji.
Kilka słów o Modiface
To firma technologiczna, która wykorzystuje technologię AI i AR, by pomóc potencjalnym klientkom nałożyć wirtualny makijaż. Modiface ma na swoim koncie już aplikacje dla takich marek, jak: Sephora i Estée Lauder. Założona 11 lat temu, w Toronto. Tworzy ją 70 inżynierów, badaczy oraz naukowców. Z marką L’Oreal łączy ją to, że obie firmy pracują nad systemem, który skanuje twarz i rekomenduje na tej podstawie produkty do pielęgnacji cery. Analiza uwzględnia stopień nawilżenia skóry, pigmentację czy widoczność zmarszczek.
2 odpowiedzi do “L’Oreal i Modiface – sztuczna inteligencja w służbie urody”