Niedoszły romans w windzie? To tylko reklama butów

Reklama butów rzadko bywa wyjątkowa. Nie jest to nowy filmik, ale jest on tak uroczy, że postanowiłam go uwiecznić wpisem na blogu. Ot, prosta życiowa historia. Ona ładna i młoda, on też niczego sobie. Oboje tak samo samotni i nieśmiali. Pewnego razu spotykają się w windzie…

Proszę Państwa, to tylko reklama butów

Brzmi jak wstęp do serialu Netflixa? A może kadr ze zwykłego życia korpoczłowieka w wieku 25+? Fabuła wszak skupia się na  kilku spotkaniach ludzi, którzy spotykają się ze sobą w windzie i są wyraźnie sobą zainteresowani, ale uczucia tłamszą w sobie. Na dobrą sprawę, mógłby być to serial, ale nie jest. To tylko reklama butów Bianco. Historia bardzo życiowa i prawdopodobna, trochę zabawna i brak w niej happy endu. Jak w życiu. Taka to właśnie jest ta nowa reklama obuwia włoskiej marki.

Reklama butów Bianco to reklama o nas samych

Bardzo lubię pomysłowe i nienachalne reklamy. (Niedawno pisałam o reklamie Poczty Polskiej – całkowitym przeciwieństwie, tego co zaprezentowała firma Bianco.) W tym przypadku nawet nie zwróciłam uwagi na to, że od czasu do czasu kadr zjeżdża na buty.  To doskonały przykład jak przedstawić dość długą reklamę i nie zanudzić widza na śmierć. Bo trzeba zaznaczyć, że akcja trwa aż 5 minut! W historię tych dwojga młodych ludzi, jeżdżących codziennie razem windą do pracy w tym samym biurowcu, wciągnęłam się na maksa. Dlatego, że została ona przedstawiona z dużą dozą wrażliwości. Cóż tu debatować – jest ona zwyczajnie wzruszająca i przejmująca.

Love story czy samotność w wielkim mieście?

Kobieta pracuje na 22 piętrze, mężczyzna zaś na 19. Widują się codziennie – w drodze do i z pracy. Brzmi znajomo? Pewnie dla większości z was tak. W trakcie filmiku, widzimy co o sobie wzajemnie myślą – na dolnym pasku pojawiają się napisy. Okazuje się, że nie są sobie obojętni. Podobają się sobie nawzajem, lecz nieśmiałość blokuje ich i żadne nie wypowiada żadnego słowa. Nie potrafią zacząć konwersacji. Pewnego dnia, kobieta zostaje zwolniona z pracy i następuje ta ostatnia szansa nawiązania znajomości. Dziewczyna myśli sobie, że powinna rozpcząć rozmowę, bo mężczyzna jej się naprawdę podoba. On myśli tak samo, bo przecież dokładnie widzi, co oznacza spakowany karton z rzeczami w jej rękach.

reklama butów Bianco
reklama butów Bianco

Dlaczego brakło happy endu?

Mijają piętra i już na parterze odwracają równocześnie ku sobie twarze. Jest uśmiech i… No właśnie, żandego “i”. Nic się nie dzieje. Totalny brak akcji. Odwracają się na pięcie i każde podąża w swoją stronę. Na ekranie pojawia się hasło kampanii: “Step out of your head”. A przecież mogłaby z tego powstać całkiem niezła historia miłosna.

Marka Bianco chciała w ten sposób zwrócić uwagę na poważny w społeczeństwie problem – brak chęci podejmowania pierwszego kroku. Niestety, brak wiary i niska samoocena nie pozwalają ludziom podejmować właściwych decyzji. Często postępują wbrew sobie, pod presją własnej krytyki. A przecież, wystarczyło wyjść poza swoje ograniczenia, zaryzykować, odezwać się, zadać jakieś banalne pytanie. Oni stracili szansę na coś wspaniałego. Producent obuwia za pomocą reklamy chce zachęcić nas, abyśmy spojrzeli na siebie nieco przychylniejszym okiem. Podoba mi się to przesłanie.

Spot reklamowy marki butó Bianco nosi tytuł “The lift” i powstał w ramach kampanii „Sep out of your head”.

Jedna odpowiedź do “Niedoszły romans w windzie? To tylko reklama butów”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *