Gucci zaskoczył, ale w pozytywnym sensie. Do kampanii nowego zapachu marka zaprosiła 15 ilustratorek z całego świata, których zadaniem było przedstawienie różnych oblicz kobiecości. Co wyszło z takiej współpracy?
Zapach jak zapach, ale kampania warta obejrzenia
Gucci Bloom Acqua di Fiori to najnowszy zapach marki Gucci. Nie byłoby w tym nic interesującego, gdyby nie fakt, że wydarzeniu towarzyszyła dość oryginalna kampania promocyjna. Gucci zaprosił do współpracy 15 ilustratorek, które miały poprzez swoje prace zobrazować nowy zapach oraz zdefiniować pojęcie kobiecości. Wśród artystek znalazły się Emma Allegretti, Frances Cannon, Joana Avillez, Langley Fox Hemingway, Joy Miessi, Fee Greening czy Phoebe Collings-James.
Kobiecość lekką kreską rysowana
Marka wyszukała ilustratorki w sieci, w mediach społecznościowych. Nie są to jakieś wielkie i znane nazwiska, ale obrazki są naprawdę przyjemne. Zaproszone do udziału w projekcie kobiety miały całkowitą swobodę twórczą, bowiem marce Gucci zależało na świeżym spojrzeniu oraz spontaniczności. Hasłem była “kobiecość” oraz skojarzenia z nowym zapachem. Rezultaty zaskoczyły pozytywnie i wszystkie prace możemy zobaczyć na Instagramie marki Gucci. Nie brakuje grafik imitujących stare ryciny z zielnikami, ale także jest pełno komiksowych ilustracji, przedstawiających scenki z życia kobiet. Nie brakuje też portretów kobiet. Wszystko kręci się wokół przyjaźni, bliskości, dojrzałości i lekkiej melancholii.
Nic dziwnego, nowy zapach to połączenie zieleni galbanum, pąków czarnej porzeczki oraz drzewa sandałowego. Lekko, spontanicznie i bez negatywnych skojarzeń. Kto jak kto, ale o kobiecości powinny opowiadać właśnie kobiety. Cieszę, się że grafiki są lekkie i dość optymistyczne. Bo przecież my kobiety powinnyśmy się wspierać i głośno mówić o przyjaźni.